söndag 10 oktober 2010

Sunday ,lovely sunday!!

Hallå där! :)

Vi har haft en super dag i Alkmaar trots att jag saknar prinsen så det gör ont!!
Vi lämnade Limmerhoek ca 10.30 denna soliga morgon och begav oss ut till ett stall en liten bit härifrån med bil. Nu är det så att jag o Nina har pratat lite då o då om hur mysigt det vore att åka och rida lite o vara runt hästar men vi har aldrig kommit iväg.. Jag har ju bara ridit på skola innan men det har alltid varit ngt jag tycker väldigt mkt om att få vara i stall o mysa med hästarna borsta o greja o rida är ju så klart kul med!Nina där emot har ju arbetat i travstall tidigare och kan köra häst ,hon har mer kunskap helt enkelt . Iaf nina fick kontakt med detta stall genom en man som scoutat pontus hans fru håller på med hästar o de har pratat lite om det när nina o pontus flytta hit.. men nu togs det tag i saker o jag o nina fick åka ut i morse och titta o prata lite med ägarna av detta travstall och det gick väldigt bra!
Dom var hur trevliga som helst o det var ett litet o mysigt stall med 20 hästar ! Så nu ska vi åka dit när vi vill o "jobba" lite i stallet pyssla om hästarna o hjälpa till och kanske kommer lite ridning oxå vissa av travarna rider det vanligt på oxå det gillar jag då jag aldrig kört häst! Hur härligt som helst frisk luft djuren det kommer bli grymt!

Vi fick även gå ut i hagarna o hälsa på alla fina hästarna i alla storlekar o ålder ! Så himla mysigt :) Jag fann många gosiga kompisar!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar