tisdag 6 mars 2012

Träning

Ja i morse kom jag äntligen iväg igen till gymmet!
Var ca 2 veckor sen sist tror jag,det känns i kroppen vill jag lova.
Skönt var det att röra på sig igen i alla fall.
Sen blev det lite lunch och en skype med min fina pappa, nu ska jag snart bege mig till mataffären och sen hämta Niklas.
Tror jag ska försöka baka lite bröd i efter middag ,köpte fiberhusk när jag var i Sverige så man kan baka glutenfritt bröd vore kul och få till något gott så kan man även bjuda Rasmus på nybakt bröd ;) 

Igår gjorde jag och Niklas något vi borde gjort för evigheter sen!
Vi åkte och tittade på säng och beställde tillslut en.
Ja ni som läst bloggen ett tag har säkert sett mig gnälla över dålig sömn och så vidare ganska länge.
Och vi trodde först att det var för att vi hade för dåliga rullgardiner och det blev inte tillräckligt  mörk så vi köpte mörkläggnings gardiner special anpassat för våra fönster .
Dom funkar det blir kolsvart, men problemet kvar stod.
Vi har bytt madrass i sängen men nej ingen framgång, även bytt från det stora gemensamma täcket till 2 st så vi har ett var.
Så vi har väl insett att sängen är nog för liten för vi väcker varandra med minsta rörelse (vi sover nu i 1,40). 
Klart det är mysigt att vara nära men man måste ju sova också.
Så nu har vi varit i ett "säng varuhus" och beställt en fin säng med hög comfort enligt försäljaren så nu hoppas jag banne mig att vi ska sova när den kommer om 6v!
Den var ju inte gratis heller så jag har höga förväntningar!:)

Efter säng köpet blev det en sväng till Bergen(i holland finns en stad som heter så här med).
Där en kille jag och Niklas träffat många gånger på AZs arena och även i andra sammanhang då han umgåtts med andra spelare har en restaurang i det orientaliska stuket.
Han har länge sagt till Niklas att det vore trevligt om vi kom och åt så igår blev det så.
Han frågade om vi ville ha meny eller om han fick överraska oss så klart tog vi det senare alternativet ojojoj vad gott det var minst 10 rätter i omgångar och inte mega portioner men otroligt gott!
Så dit ska vi igen får ta med oss gänget här nere nästa gång.

Nej dags att sätta lite fart later alligators!

 

1 kommentar:

  1. Kom gärna med tips och trix för hur en latmask som mig skall kunna pallra sig till gymmet.. ;) Eller finns det ens någon genväg? Förmodligen inte.. Men fråga kan man ju! :P

    SvaraRadera