söndag 5 februari 2012

Sunday funday!

Speciellt om man frågar Niklas idag;) haha
Och orsaken är att inatt är det Superbowl!!!! 
Ja han spelar fotboll till vardags tittar på all möjlig sport hemma också och amerikansk fotboll är en av favoriterna och inatt är det "The big final".

Lite Superbowl fakta ;
Super Bowl är finalmatchen inom USA:s nationella liga i amerikansk fotboll (NFL). 
Den spelas en söndag i slutet av januari eller början av februari.
Matchen och festligheterna runtomkring utgör den så kallade Super Bowl Sunday (Super Bowl-söndagen), som under årens lopp har blivit den mest sedda TV-sändningen i USA och liknas även ibland med en högtidsdag. 
Flera kända sångare och musiker har uppträtt innan matchen samt under halvleksvilan. Dagen har även blivit en dag då stora mängder mat förtärs – endast på Thanksgiving-helgen äts det mer i USA.

Ja så det är vad som står på schemat hemma hos oss och Niklas har sån tur att dom är lediga i morgon så han kan sitta uppe och se det hela live!:)
Och jag får ju inte glömma det är ju även idag som Finlands nye president ska utses!

Matchen blev som sagt inställd igår och när den blir av vet vi inte ännu. Idag är än så länge De Graafschap-Twente inställd så dom har problem med kylan och planerna just nu.
Nej nu ska jag ta en dusch och pyssla lite blir nog en lunch på stan när Niklas kommer från träningen!
Vi hörs sen!

Målat nytt nagellack innan såg mina tassar ut som jag vet inte vad med gammalt nagellack haha:) Ska slänga på mig ansiktsmasken nu kan vara bra någon gång ibland!
   

2 kommentarer:

  1. Åh, du inspirerade mig - blir en ansiktsmask för mig med nu :) nymålade naglar har jag redan fixat! :) ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skäm bort dig själv lite det är alltid bra:)
      Hoppas du får en fin söndag!

      Radera