torsdag 16 februari 2012

Hej på er!

Hoppas ni hade en trevlig alla hjärtans dag:)
Det hade jag i alla fall!Bror åkte hem i måndags kväll så jag körde litet städryck på dagen i tisdags man kan ju inte röja när man har gäster:)
Niklas hade 2 träningar så honom såg jag inte förrens till eftermiddagen  då kom  han hem med fina blommor och sa att till 19 tiden måste jag vara lite"uppstyrt" klädd och redo.
Sen åkte vi in till Amsterdam och åt middag på en ny restaurang som vi aldrig varit på vid namn "Lion Noir"!
Det var super mysigt men av den special skrivna alla hjärtansdag menyn på 4 rätter var desserten bäst :p

Igår var jag först på stan och gick och "fikade high tea" med Lili och Sanna på en restaurang som heter Zegels!:)
Det var gott men tror vi alla tyckte att det tog lite långtid att få in grejerna trots att det förbeställts dagen innan.. men men det var trevligt iaf och sen hade jag tid hos holländsk frisör jag bestämde mig för att pröva det stället Niklas klipper sig på.
Och lämpligt nog behövde Niklas klippa sig så vi kunde gå dit ihop.... frisör som frisör hur fel kan det bli kanske ni tänker men här i holland känns det som att dom inte är så jäkla hemma på det är med scandinaviskt blonda hår.
Jag försökte förklara så gott jag kunde hur min underbara svenska frisörska Sandra brukar göra det på ett ungefär och att jag absolut inte vill ha det gult eller för vitt.
Sen när han väl drog igång efter ungefär 3 samtal där han typ bad om råd och 10 tittar på färgkartor så var det en nervös tjej som satt där i stolen tror han mest jobbar med kill hår för hans rörelser och hur han tog i mitt "långa" hår kändes lite ovant.
Efter han lagt färg i botten (utväxten) kändes det helt okej ,och sen att han drog på några highlights var inte hela världen.
Men sen efter skölj gegga han på någon färg i hela jäkla håret för att det gula skulle försvinna sa han och resultatet just nu är ja lite för askigt om vi säger så jag har en färg i botten och längderna skiftar i silver så nu hoppas jag verkligen att efter 1-2 tvättar att det grå/silvriga går ur lite.
Han är säkert jätte duktig på att klippa osv men jag tror nog jag går i Sverige nästa gång iaf!
Som ni märker är hår en känslig historia!:P

Nej nu ska jag försöka övertala mig att gå till gymmet!
Ikväll är det Europa legue match för Niklas mot Anderlecht kl.19.00!!:)

Vi hörs senare! 

Från våran alla hjärtans dags middag!:)
  

4 kommentarer:

  1. Kan man inte få se en bild på hur det blev ? Hade varit väldigt roligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessvärre har jag tok tvättat håret så det faktiskt har gått ur lite och inte alls e lika "kul" längre:P Och det kan ju vara så att jag tyckt det är lite värre än vad andra uppfattar det :P

      Radera
  2. Håret är ju sjukt viktigt, tror det är lika läskigt för alla oss som bleker håret hos frisör varje gång man testar en ny... usch! Man skall hålla sig till samma om man väl hittat en bra ;) hihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det väldigt viktigt!!:) Ja och jag bleker inte längre utan färgar blont och det är inte heller så lätt att förstå för vissa frisörer:)
      Ja om det faller sig in att det passar kommer jag gå i sverige framöver!
      Eller ta hand om utväxten själv iaf har nästan varit mer nöjd när jag gjort det själv hihi

      Radera