onsdag 25 januari 2012

3-rätters!

Hej,idag känner jag mig duktig igen! Blev äntligen en sväng på gymmet efter ganska lååång tids uppehåll kan jag känna.
Och med tanke på allt gott som slinker ner hela tiden tror jag kroppen blir glad av iaf lite motion då och då. Vi får väl se när nästa besök blir haha min gym-partner Nina som gjorde det hela lite skojigare är ju inte här längre!

Igår begav jag och Niklas oss in till Amsterdam,där vi mötte upp Lilli och Ragnar. Blev lite kik i affärer(läs river island),där ifrån lyckades det smita med en bikini,en färgglad maxi klänning och en "blus" :) Ååh kan man längta mer till sommaren nu till att få andvända sånna härliga plagg!
Sen blev det en snabb lunch sen styrde vi bilen mot Alkmaar igen. Vi hade nämligen bjudit över Sanna,Rasmus,Lilli och Ragnar på middag så vi hade ju lite att stå i:)

Och att det blev så var pga att i söndags efter matchen var vi ju och åt på den nyöppnade restaurangen och jag tog där till förrätt "krämig hummer soppa m touch av cognac". 
Och jag får in en tallrik med en "soppa" som har den fina färgen mörkbrun.Och jag kan säga att den smaka varken krämig,cognac och knappt hummer. Snarare bränd.
Så jag klämde väl ur mig ngt till vårat middags sällskap i stil med att jag minnsan skulle gå hem och göra riktig hummer soppa. Och efter det på ngt vänster blev det 3 rätters middags bjudning hemma hos oss igår!
 Och jag säger inte att jag är någon top chef direkt. Men jag vet vad jag gillar och inte gillar och jag har faktiskt jobbat som Kocka så jag kan väl inte vara helt ute och cykla!:)

Menyn blev iaf;

Krämig(=grädde)Kräft/Hummer soppa med smak av cognac.

Fläskfile i vermouth sås med krasse och hemma gjord klyftpotatis.

Choklad mousse med smak av kaffe och lite färska bär på.


Och jag antar att soppan blev godkänd , åtminstonde av en i sällskapet. Nämligen Ragnar som hellre stod över sin dessert och tog 2 skålar soppa till istället!hahaha

Tack för igår alla inblandade!!Thank you guys for yesterday. Lilli im not gonna recap all the text today but im gonna try to write a little in English for you!:)





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar