fredag 23 september 2011

Vinst!

Igår spelade vårat AZ mot Groningen i knvb cupen och vann med 4-2!! Klart det är roligt med vinst, men när det gäller just cup spelandet för oss som inte är från holland känns det minst lika bra om de hade åkt ur och förlorat igår men så blev det ju inte. 
Och anledningen att vi inte gråter floder om dom skulle åkt ut är att jul semestern skulle börja tidigare och vi hade kunnat åka hem den 19e dec ist för 23e. 
Det är inte helt klart än om de spelar i december det beror på nästa möte i cupen..
Och det vore ju som sagt väldigt skönt att få de extra dagarna innan julafton och speciellt när Niklas familj bor i ett land och min i ett annat(även om det är grannländerna). Tiden räcker ju knappt till i vilket fall då jul uppehållet oftast bara är ca 10 dagar. Jag kan ju alltid resa men jag och Niklas tillsammans att få kvalitets tid med våra familjer och vänner ihop!
Så jag hoppas faktiskt att det inte blir något cup spel i december punkt!

Matchen igår blev ju sjukt lång också då det blev 30 min förlängning! Stackars Ali Messaoud som då gjorde ett inhopp fick en rejäl spark i huvudet av en groning spelare,han låg halv av svimmad och skaka med rullande ögon och blod börja rinna ur munnen. Men han kunde tillslut gå av planen själv ,fick höra idag att det var en sprucken läpp och käken var bruten på 2 ställen! Usch säger jag bara!Tänk om det hade varit Niklas!Självklart är det hemskt vem det än är! Man får vara glad att man har den där änglavakten ibland!
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar