söndag 26 augusti 2012

Debut

Ja ,ni kanske tycker det börjar bli lite tjatigt men "stolt som tuppen" det är jag det över min älsk!

Igår kväll spelade han sin första match för Ajax!
Ajax-Nac breda.
Och förväntningarna var höga och mycket press låg på min karls axlar då han köpts som efterträdaren av förre kaptenen och mittbacken Jan Verthongen som var en av Ajax bästa spelare förra säsongen. 
Så det var en nervös Niklas som äntrade planen!
Men det behövde han ju inte vara så länge ,Siem de Jong(nuvarande kaptenen) gjorde 1-0 redan efter 2 min och i 11 minuten släppte det och Niklas nickade in 2-0 målet!!!

Jag är såå jääkla glad att det blev en sån dröm start!!
Resten av matchen flöt på och till slut blev det 5-0 till Ajax.
(Tobias Sana 3-0 (40e),Thulani Serero 4-0 (49e),5-0 Siem de Jong(90e+1).

Bra debut helt enkelt och man of the match :)

Nu är N och tränar lite,men han borde inte bli så långvarig då det var en sen match igår!
Imorgon är han ledig i alla fall skönt vi har ju en del att ta tag i med hem osv.  
Men ikväll ska vi njuta av allt bra som hänt denna vecka i form av god mat och dryck:) 
Och kika lite på Cska och Az's match!

Litet klipp från matchen med målet:

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar