onsdag 26 september 2012

Lista

 Utmanad av min fina vän Nina att göra denna lista.
(behindeveryman.se/nina/ )

Du heter?  Mari Caroline Mattson
Smeknamn? Carro för det mesta. Älskling/älskis av Niklas så klart. Linen, LinLin av Mamma,Pappa och Mormor.

Beroende av? Min familj och av Niklas vissa dagar tror han nog att jag ska pussa ihjäl honom. Annars har jag mest små städ tics för mig, det kan bli stökigt men vad det gäller att tvätta och diska saker så måste det göras på mitt sätt och i tid våra lakan måste tvättas 1 gång i veckan.Det är som ett beroende .

Och gräddiga såser inte många middagar här hemma det inte slinker ner lite grädde i maten mums! Annars har jag väl inte ett beroende utan gillar mycket olika.

Favorit märke/n? hmm svår fråga. Men H&M,Gina tricot,Topshop,Zara,River Island är väl där jag oftast handlar så det är nog mina favoriter. Sen tycker jag att Mulberry har väldigt fina väskor för att nämna något stort märke.
 

Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är snäll och trevlig.
Familj? Min fina sambo Niklas. Och min härlig familj hemma i Sverige Mamma&Lennart,Pappa&Monica och Storebror Fredrik och Lillasyster Malin.


Kör?  Japp det händer!
3 färger i höst? Svart,Marinblått och grått/silver.
Sprit, cider, vin eller öl? Ja jag tycker om alla alternativen (inte samtidigt förstås) men just nu är jag inne på rödvin så det är nog lite säsongs baserat för mig. 
En varm sommar dag är det ju gott med en härligt svalkande drink även en kall öl kan sitta fint.
Hatar? Alla orättvisor i världen. Att sova utan Niklas. Falska/elaka människor.

Hur svarar du i mobilen? Hej älsklis! eller något liknande när Niklas ringer. Annars Hejje när det är någon jag känner väl. Ja det finns nog ett gäng varianter beronde på vem som ringer. Om det är något nummer jag inte känner igen och jag svarar låter det ungefär - aa det är carro.

Brukar du komma i tid? Alla som känner mig vet vid det här laget att jag är världens största tidsoptimist! Men är det riktigt viktigt så lyckas jag alltid komma i god tid.:)


När mår du bra? Nästan varje dag.Jag har ju världens bästa kille och en underbar familj och vänner. Men extra bra mår jag när jag har alla nära och jag vet att alla mår bra.

Vad tycker du om fötter? Nja jag gillar inte riktigt fötter va ,dom kan vara fina i skor men annars är dom rätt äckliga.

Är du blyg? Jag vill säga att jag är lite blyg,jag iakttar gärna folk jag träffar för första gången innan jag tar någon form av kontakt.

 

Vad längtar du tillbaka till? Sommaren vem gör inte det nu när hösten satt fart!:)

Har du bra vänner o äkta vänskap? Jag har få men bra vänner. Man har ju oftast många bekanta och vänner man bara hör i från då och då. Men dom som alltid finns där och ställer upp är ett fåtal. Men jag är lycklig att jag har dom få.

Hur gammal är du? Jag är hela 24 år :)  Eller som jag sa här om dagen när jag fick frågan; 24 och ett halvt år ,men jag ljög ju om 1 månad ca stämmer det och varför säger man och ett halvt?! haha jag vill väl fortfarande vara äldre!

Är det ok att gråta? Ja det tycker jag ibland behöver man ventilera lite och det är en bra grej att känna och få släppa på alla spärrar. Spelar ingen roll om det är över en sorglig film eller något orättvist någon eller du själv varit med om eller vad som. Enligt mig är det nödvändigt ibland.

Vill du gifta dig? Ja det vill jag absolut en vacker dag så får jag gifta mig med min Niklas ;)

Barn? (om, vill du ha fler? ) Ja jag ser en framtid med barn. Men just nu är vi ganska nöjda med att bara vara två.


Är du bra på att laga mat? Ja, måste jag nog svara på den frågan. Jag har ju arbetat som kock/a på heltid innan jag träffade Niklas och flyttade hit. Även om jag känner mig lite ringrostig vad det gäller restaurang mat så har jag nog fortfarande lite känsla. 

 

Intressen? Laga mat/baka,resa,fotboll,umgås med nära och kära.


Det visste ni inte om mig? Att jag gick på Hockey skola när jag var liten.
Är du flygrädd? Ja lite, när jag var yngre inte alls. Men nu med åldern har det smugit sig på. Och några turbulenta flygresor senare.

Nu utmanar jag : Victoria och Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar