fredag 15 juni 2012

Mys

Hej på er!

Nu är vi tillbaka i Åbo igen. 
Vår lilla mini trip till Helsinki på 1,5 dagar var super mysig!
Onsdags kvällen började med en mycket god middag på Sushi bar på Nylandsgatan , jag gillar att alla gator i Finland har ett svenskt namn också det blir lite lättare :P
Sen begav sig Niklas till tv-studion och jag begav mig hem till fina Hanna, och jag tror inte vi hann andas en sekund så mycket som vi prata men vi kollade så klart på matchen Niklas kommentera ;)
Var hur trevligt som helst!:)
Klockan var ganska mycket när N var klar men han mötte upp mig i stan och sen träffade vi vår kära Niki som också är hemma i Finland nu!:)

Torsdagen njöt vi bara åt Hotell frukosten checka ut körde in till centrum och gick på stan och turistade oss mest och fikade i solen.
Runt lunch tid hade vi date med Niklas vänner Arttu och Laura!:)
Och vi njöt ännu lite av Helsinki och deras sällskap i värmen innan dom var tvingade att bege sig.

Vi hade även en middags date innan vi började puttra hem till Åbo med äkta makarna Väyrynen på den omtalade "Restaurang Farang".
Oj oj oj säger jag bara det var lika bra som det hade rykte för och som kära Hanna sa det är verkligen smak explosioner i munnen av maten där och jag kan bara instämma!mums!
Tack så mycket alla fina männsikor! Måste göras om! <3

Här får ni ett litet bild regn från vackra Helsingfors;

Fika paus gött!Satt tydligen några högt uppsatta "skandal politiker" bakom mig ,och han gav skäl för sitt namn bara på den korta stund vi var där haha:)

Esplanad parken

Ser verkligen ut som det är i ett varmare land om ni frågar mig:)



Domkyrkan i Helsingfors ,jag och N och fina Laura och Arttu!

Byggnaden längst ner till höger bor tydligen Finlands president i om jag förstått rätt:)
Lägg till bildtext


Mums säger jag bara!Den stora bilden det karamelliserade fläskköttet som var alldeles krispigt sjukt gott!Och efterrätten ska vi inte tala om :D

Fina Hanna och jag!:)
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar